CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, August 4, 2010

kenangan terindah bersama SIR......

Tanggal 01/01/2010, aku telah mendaftarkn diri sbg student ICAN secara sah..hari pertama aku di sana, aku hnye berkemas hostel yg aku tinggal...masuk hari yg kedua, aku dikenalkn dgn tenaga pengajar or lecturers aku di sana 6t....aku jgk tlh dknalkan dgn coordinator course kami sbg stdent pharmacy...namenya Syed Azmi...hari berikutnye,aku akan mulakan pembelajaran aku sbg pekajar farmasi...aku belajar 7 subjek dlm sem 1....biochem n physiology,Madam Jasmin yg ajar...basic chem, Miss Fazimah  yg ajar...instrumentation,Madam Azraul yg ajar....pharmacy practice n math,Miss Suzan yg ajar... pharmaceutis, Sir Syed lah yg ajar....pd mulanya,aku fikir semua lecturer aku sangat baik...xde yg garang2...
suatu ari,aku dan rakan2 yg lain. ade slot bersama sir syed azmi...telefon die berbunyi...die jawab n terus marah2...aku terus pk..."aduh,garang betul sir nie..." kata2 yg bermain dlm fikiran aku...selepas drpd itu, aku meneruskn pembelajaran spt biase...rupe2nye, sir syed xlag segarang yg aku sangkakn....die sangat baek sama spt lecturer yg lain...sir syed juge seorang yg penyayang n memahami...time serius,aku serius....time gelak2,aku gelak...sir syed mmg train aku n rakan2 aku gile2...dye nk kiteorg berjaya...bantu keluarga kiteorg..begitulah khidupan aku sblm mnghadapi final exam sem 1...di saat tibenye,final exam sem 1,aku pulun habis habisan...akhirnye, aku dpt kptusan yg baik...syukur....aku mula bercuti,,,setelah bercuti, aku mulakan sem 2 aku dgn penuh bersemangat,,,,dlm sem 2 inilah,aku terdengar berita akan pmergian sir syed dari college ni...aku berasa sangat terkilan n sedih,,,,adakah ini smua akan terjadi??????????????????????????? itulah persoalan dlm fkranku...selepas hbs sem 2,sir syed mmg akan keluar dari college ini....sedih nye.... di saat akhir aku bersama dye dlm klas, die memberi nasihat kpd aku n rakan2 aku supaya pandai mnjage diri n grad pd akhir pembelajaran kami...dgn nasihat itu,aku menitiskn ari mata...aku menangis...sedih... sir, akan aku buktikan yg aku akn berjaya...aku ingin membantu keluarga aku...itulah janji ku pd ibubapaku n sir...
 sir,doakn kami berjaya,n aku n rakan2 d cni selalu mendoakn kbhgiaan sir...wslm..

0 comments:

Post a Comment

Previous Post Next Post Back to Top